Síguenos en redes sociales:

Alumnes perjudicats per la nova «selectivitat»

Fa poques setmanes vàrem conèixer la decisió del govern central, en col·laboració, segons diuen, de les comunitats autònomes, sobre l´estructura i desenvolupament de les proves substitutòries de l´anterior «selectivitat».

La prova serà molt semblant a la de l´any passat a excepció d´una part fonamental: l´alumnat no es podrà examinar de les mateixes assignatures que s´examinaven els seus companys del curs passat. Aquest detall no seria especialment greu si no fos perquè ja fa més de 3 mesos que ha començat el curs en què els/les alumnes de 2n de batxillerat (i el professorat, els equips directius, ....), a falta d´una informació oficial sobre com serien les proves d´accés a la universitat, varen escollir les assignatures per matricular-se en funció de les proves i les taules de ponderació d´accés a la universitat del curs passat.

Així doncs, en aquesta nova situació, es donen casos d´alumnes que no estan matriculats almenys de dues de les assignatures de la fase específica (assignatures del bloc de matèries d´opció del bloc de les assignatures troncals segons les instruccions actuals), amb la qual cosa estaran en desavantatge amb altres alumnes que sí hi estiguin. De fet, en algunes carreres d´algunes universitats, amb els coeficients de ponderació que tenen definits actualment, serà matemàticament impossible treure la nota màxima de 14, com passava en els darrers anys.

Supòs que faran canvis a corre-cuita per arreglar això, augmentant més el desconcert de l´alumnat que en menys de dos mesos ha de decidir de quines assignatures es vol examinar en aquestes proves.

Tan difícil o greu hagués estat, almenys per a aquest curs, deixar les coses idènticament a com funcionaven el curs passat i preparar, amb temps, un sistema diferent per al curs següent, si tan malament creuen que funcionava el sistema anterior?

En resum, novament, els polítics i buròcrates que decideixen sobre el sistema educatiu des de punts ben allunyats al món educatiu han pres decisions donant l´esquena als principals implicats en l´educació: alumnat, docents i pares i mares.

Pulsa para ver más contenido para ti