Escric aquesta carta des de la impotència, amb ràbia i tristesa, degut a la situació que, gràcies al nostre Govern, està vivint la comunitat educativa (docents, alumnes, pares, mares,..) de Balears. Ens estan enganyant; de fet, tenen a gran part de la societat enganyada.

La finalitat del model trilingüista que ens imposen els polítics (és a dir, impartir matèries com Matemàtiques o Naturals en anglès, per exemple) és que els nostres alumnes acabin sent competents en les tres llengües: català, castellà i anglès. I fins aquí tots estem d´acord! Jo, com a professora d´anglès i com a mare, la primera. Però és tot una farsa. El que està imposant el Govern de Bauzà és que qualsevol professor d´una altra especialitat que no sigui l´anglès, pugui impartir la seva matèria (Matemàtiques o Física, per exemple) en anglès, amb un títol, el B2, que és totalment insuficient. A més, si és llicenciat en lletres o socials, també podrà impartir l´assignatura d´anglès. I tot això sense tenir una formació i preparació adequades. Però a qui volen enganyar!?

Per què no proven els polítics fer-ho, a veure si és possible? Que es treguin el títol que exigeixen (que equival a un First Certificate) i es posin a fer classes d´anglès a alumnes de quart d´ESO i Batxillerat. Serien capaços? La resposta és no.

Tenen tot el meu respecte els professors que hauran de fer alguna d´aquestes tasques, que estic segura que intentaran fer-ho el millor possible.

Jo també ho faria si hagués de triar entre tenir feina o estar a l´atur. Jo, per fer classes d´anglès a Secundària, he estudiat anglès tota la meva vida, he sortit a l´estranger, estudiat Filologia Anglesa, obtingut el postgrau posterior per poder impartir classes, fet cursos i estudiat uns anys per treure´m les oposicions. Crec que sí estic preparada per impartir anglès: la seva cultura, gramàtica, pronunciació€

Aquesta és la realitat que imposa el Govern. I això només un dels molts motius pels quals els professors hem arribat a un límit i hem decidit fer vaga indefinida. I a aquells polítics que ens acusen d´utilitzar els alumnes com a ostatges, els faig una pregunta: per què no ens heu fet cas tot el curs anterior, que hem protestat i fet manifestacions, cadenes humanes, cartes a la conselleria i mitjans de comunicació, etc.? Per què? Per què ens forceu a prendre aquesta difícil decisió, sabent que molta gent sen´s tirarà al damunt i serem els dolents de la pel·lícula? Per què?

Diguem prou a les mentides, a les retallades en ajudes per llibres a les famílies, en programes de reforç per als alumnes que ho necessiten, als augments de ràtio d´alumnes per aula i de preus de matrícules universitàries.

No ens queixem només per les retallades en el nostre sou. Basta ja. Volem una educació pública de qualitat.