Pedro Almodóvar -sense dubta el nostre millor cineasta i creador cinematogràfic- té un seriòs, notable problema. El mateix que un temps tingueren tres figures cimeres del cinema universal com Alfred Hitchcock, Luchino Visconti i John Ford. Després d’una llarguíssima biografia asoliren el cim en tres obres mestres, ‘Vértigo’, ‘El gatopardo’ i ‘Centauros del desierto’. Llavors la seva carrera continuá feliç i fèrtil amb films que passaran, han passat, a la història com a clássics inamovibles. Però no en la qualitat dels titols mencionats -bé, l’amic Julio Herranz parlaria de ‘Muerte en Venezia’, encara que avui el tema no toca, no toca- perquè era en la pràctica quasi impossible. És el problema que té avui per avui l’autor de ‘Pepi, Lucy, Boom y otras chicas del montón’, mai podrá superar, ‘Dolor y gloria’, considerada de forma quasi unànime com la millor cinta de tota la història del cinema espanyol. Entesos?. Dit això considerar que ‘Mujeres paralelas’ és d’una qualitat extraordinària. Al ritme i al nivell del seu director. En acertades paraules del crític Jordi Batlle Caminal a la pàgines de ‘La vanguardia’.»Una vez más, nuestras pupilas permanecen gustsamente esclavas del hipnòtico dispositivo estético y narrativo del cineasta; suprema elegancia, expositiva, planificación brillante, encuadres precisos y una paleta cromática que explota en los ojos...». Exacte. Això és el que és ‘Mujeres paralelas’.
Oferta flash de suscripción
¡Solo hasta el viernes 26 de abril! Nueve meses de contenidos web por 9,99 euros