Opinión

Alejandra Ferrer Kirschbaum | Presidenta del Consell Insular de Formentera

Per un 2021 més feliç

Cada any, quan s'apropen aquestes festes, reflexionem sobre els nostres propòsits per a l'any nou, una reflexió que ens fa repassar els que ens proposàrem l'any anterior i fer una valoració sobre els que hem aconseguit i també sobre els que hem deixat de banda. Unes reflexions que, normalment, estan plenes d'optimisme i en les que acostumem a pretendre molt més del que podem complir.

Aquest any és especial i de ben segur que gran part de les nostres promeses van quedar anul·lades per l'allau que ha suposat la pandèmia i per tots els esforços que hem hagut d'invertir per adaptar-nos dia a dia a una situació d'incertesa que, en molts moments, ens ha fet fins i tot perdre l'esperança.

Un any ple de dades, xifres de morts, percentatges de contagis i mil notícies que s'han succeït amb tanta rapidesa que hem estat incapaços d'assumir-les i que sovint ens han fet perdre la humanitat i la gravetat del que se'ns estava traslladant. Un any que ha fet que trontollessin els fonaments d'una societat i un entorn en què tots ens sentíem segurs.

Però aquest any també ens ha fet tornar al contacte amb la realitat que, en la meva humil opinió, en molts casos havíem perdut.

Una realitat que ens ha fet veure que tenir més coses no ens feia més feliços sinó que és allò més senzill, el més quotidià i humà, allò que donàvem per suposat és el que hem trobat més a faltar.

Una realitat que ens ha recordat que la vida es mesura en moments, i que hem de gaudir de cadascun d'ells i de cadascuna de les persones de les que, per desgràcia, durant molts dies d'aquest any hem hagut d'estar separats.

Que vivim en unes illes meravelloses que hem de protegir com al nostre tresor més preuat, que ens han permès viure aquesta pandèmia amb més llibertat i gaudir d'uns espais que feia molt de temps que no sentíem com a nostres.

Així, per a aquest any nou desitjo a la ciutadania que les ensenyances d'aquest 2020 ens ajudin a valorar i reencaminar les nostres prioritats. I que la classe política assumim el nostre compromís i deixem de ser simples executors i complidors d'un sistema que, més que mai, ha demostrat les seves debilitats i posem tot el nostre esforç en treballar en els canvis que calen per aconseguir més igualtat i més felicitat.

I, tot i que de ben segur tindrem moments durs que haurem de seguir superant, ho farem tots junts amb solidaritat i responsabilitat per a que aquest any nou tingui menys egoisme i més solidaritat. Menys injustícia i més equilibri social. Menys problemes i més tranquil·litat. Menys llàgrimes i més somriures. Menys malaltia i més salut. Però, sobretot, més felicitat!

Molts anys i bons!

Tracking Pixel Contents