Ara fa quinze anys Joan Miquel Oliver publicava el seu primer disc en solitari, Surfistes en càmera lenta. El que ha passat després –els anys i els discos–, certifica Surfistes en càmera lenta com l'inici d'una carrera personal sòlida, compaginada amb la militància a Antònia Font fins a la dissolució del grup, i que fins al 2020 suma cinc àlbums més, per no parlar de les seves aventures literàries en els àmbits de la narrativa o el teatre.

Si les cançons d'Oliver per Antònia Font ja havien marcat un remarcable punt d'inflexió en la crònica de la música en català dels inicis de segle, ara l'autor sentia la necessitat d'afirmar-se en primeríssima persona amb una col·lecció d'onze cançons on els píxels congelats que suggereix el títol del disc s'alternen amb imatges pertorbadores (La mujer que mordió un piano) i la melancolia més elegant (Pallasso).

Un cançoner que ens oferia i ens ofereix vistes privilegiades del retrovisor del gran Emerson Fittipaldi, tot saltant des de la foguera marciana instrumental de Soy un lo-fi a un Pícnic tan efímer com feliç. Tot plegat, impulsat pel Rellotge que obre el disc, que tal vegada també ens serveix per entendre les raons de l'artista alhora d'endegar aquest nou camí: "rellotge calculadora ja sumes 30 anys /… / Rellotge tens sa vida per davant / rellotge no te pots aturar".

+ Principal Streaming Aquest concert compta amb la possibilitat de veure'l des de ca vostra a un preu més reduït, adquirint una entrada en streaming