arrow_back

¿Què fan les grans empreses per atraure i retenir el talent?

Les grans empreses, en general, atrauen talent. Però ¿quins són els elements clau per aconseguir crear un entorn laboral de qualitat? Ser una empresa atractiva i atreure els millors perfils professionals són desafiaments constants que les companyies han d'abordar diàriament. La solució passa per reinventar-se i adaptar-se.

En els darrers anys, no només han canviat les polítiques empresarials, sinó també la manera de configurar una empresa. Accionistes i grups d'interès volen un altre tipus de resultats i escullen apostar per aquelles organitzacions que construeixen i tornen a la societat allò que n'obtenen. Ara, aspectes com la cura del medi ambient, la inclusió, la igualtat i la diversitat prenen el protagonisme d'aquestes polítiques, i es reforcen amb aspectes com la felicitat, el suport a la carrera professional dins de la pròpia organització i la conciliació amb la vida personal.

Però ser una bona empresa té altres recompenses. A més del suport d'accionistes, grups d'interès i societat en general, són les que atrauen i retenen el talent.

Flexibilitat per adaptar-se: els sectors tradicionals es reinventen

A priori, podria semblar que una companyia tabaquera no és el lloc per parlar de sostenibilitat o de noves fórmules de contractacions, però la realitat és molt diferent.

Les empreses treballen per ser atractives i atreure nous fitxatges, sense perdre el talent que ja tenen. Però ¿què busquen els professionals? Transparència i benestar. Busquen una sèrie de valors que van més enllà del salari o de les vacances. Ara, tal com destaca Susana Véstia, directora de Recuros Humans de Philip Morris per a serveis globals: “es busca treballar amb líders que inspirin i en projectes que motivin”, i tot això en un bon ambient de treball i amb una flexibilitat que permeti conciliar segons les necessitats i expectatives de cada persona.

En definitiva, una bona empresa és aquella que crea un espai on els seus empleats se senten a gust i amb uns valors comuns.



Smart Work: un model de treball basat en la confiança

La iniciativa “Smart Work” va sorgir després de la pandèmia per COVID-19, en què la companyia va decidir flexibilitzar la seva manera de treball en base a una màxima: la confiança mútua entre empleat i empresa. En aquest sentit, Philip Morris Spain va consultar els seus empleats i 9 de cada 10 van triar tornar a les oficines centrals de Madrid en format híbrid. D'acord amb això, els empleats van acordar fer el 60% de la jornada de treball des de casa i un 40% en format presencial.

Gràcies a la filosofia Smart Work, Philip Morris Spain ha aconseguit generar un valor afegit per als empleats, i de l'altra, oferir la possibilitat que cadascú organitzi el seu temps en pro d'una conciliació més gran entre l'àmbit personal i laboral. La digitalització ha impulsat la connexió entre empleats a tots els nivells de l'organització i aquest model híbrid pretén continuar potenciant-lo. “Com a companyia, estem convençuts que aquest format ens ajudarà a avançar més i millor cap a un futur lliure del fum de la cigarreta”, va apuntar Véstia.

Polítiques per atraure el talent femení

Un altre dels reptes de la companyia a nivell global és millorar l'equilibri de gènere en els seus llocs de treball, i els números confirmen avenços molt positius en aquest aspecte. Al tancament del 2022, l'empresa ha aconseguit que el 40% dels llocs directius estiguin coberts per dones. Gràcies a aquest treball, Philip Morris ha estat certificada novament per la fundació independent Equal-Salary per la seva aposta per la igualtat de remuneració i per un treball d'igual valor entre tots els seus empleats, en els més de 90 països on opera. Aquest objectiu també l’ha aconseguit la seva filial a Espanya, Philip Morris Spain.

Segons declaracions de Silke Muenster, directora de Diversitat de PMI: “Ha estat un esforç de tota l'empresa que ha exigit la responsabilitat de tothom. Estic encantada que hàgim assolit el nostre objectiu a temps, però reconec que encara ens queda molt de camí per recórrer en el nostre viatge cap a la diversitat, l'equitat i la inclusió. Amb això al cap, ens fixem com el nostre proper objectiu: aconseguir un 35% de dones en càrrecs d'alta direcció per al 2025”.

La fórmula d'èxit necessita equips feliços

Segons expliquen els psicòlegs, la felicitat és un estat emocional positiu a què les persones arriben quan han complert els seus objectius i desitjos. Així que, ¿per què no s’hauria de tenir empleats feliços? Segons l'estudi ‘Felicitat i Treball’, realitzat per la consultora Crecimiento Sustentante, quan els treballadors són feliços a la feina tenen fins a un 33% més d’energia i dinamisme, millor adaptació als canvis i incrementen fins a un 88% la productivitat.

Es tracta d'un avantatge estratègic que des de Philip Moris Spain han sabut canalitzar per atraure i fidelitzar talent, a més d'aconseguir tenir treballadors feliços i compromesos amb la seva feina.