Biblioteca de Vila: Escriptor del mes de desembre
Joan Amades, el poeta de la cultura popular
JOAN AMADES | Época: 1890-1959 | País: Barcelona (Espanya) | Esperantista, va participar al congrés sobre aquest idioma a Barcelona lpanu 1909.

Joan Amades, a la fotografia que apareix al fulletó de la biblioteca. | A. E.
Nascut a Barcelona, de petit va deixar l’escola per treballar al negoci familiar de draperia i, més tard, com a llibreter als Encants del mercat de Sant Antoni, el que li donà accés als llibres amb què es va formar. L’any 1915 va començar a interessar-se pel folklore i tres anys després inicia la publicació de la sèrie ‘Cançons populars catalanes’. L’any 21 granya el IV Certamen del Centre de Lectura de Reus per un recull de cançons populars de la comarca del Camp i enceta la seua relació epistolar amb etnògrafs i folkloristes.
Entra a l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya amb la que inicia la seua tasca recol·lectora. Després de més premis i de patir una hemiplegia l’any 1947 comença la publicació de la ‘Biblioteca de Tradicions Populars’ (42 volums) i entre el 50 i el 51 el ‘Costumari Català’ (cinc volums) i ‘Folklore de Catalunya’ (tres volums).
Suscríbete para seguir leyendo
- Una “millonaria” indignada en Ibiza: 'Me voy al mar público, que aquí no te cobran por estar hacinados
- Serpientes en Ibiza: dos grandes ejemplares sorprenden a los vecinos de Santa Eulària
- Tanit, uno de los personajes más emblemáticos de Ibiza: 'Termino mi vida como he vivido, rodeado de amistad
- Atropello mortal en la autovía de Ibiza a Sant Antoni
- Estos son los djs que pincharon en la macrofiesta ilegal de Buscastell
- Entra a robar a plena luz del día en una nave industrial, se lleva una cámara y se va a grabar al puerto de Ibiza
- Joan Marí Tur, ‘Botja’: El ibicenco que ha dicho ‘no’ a ser caballero del Santo Sepulcro
- Félix García, experto en reformas: 'En el cuarto de baño utiliza el hueco de la ducha también para meter la zona de lavandería con secadora y lavadora