TEMPS DE DONES, DONES EN EL TEMPS: ARTS VISUALS (FOTOGRAFIA)

Carmela García, reescriptora visual de les dones

La fotògrafa canària ha mostrat la seua obra, centrada en la dona, arreu del món

Carmela García, en una imatge d’arxiu.

Carmela García, en una imatge d’arxiu. / LPDLP

Redacció

Avaluar la construcció de la història, tornar a contar els relats sobre els que s’ha construit l’imaginari col·lectiu, revisar-ho tot des d’una perspectiva de gènere. Tant en l’aspecte formal com en l’icònic. En això se centra la feina de Carmela García, una de les protagonistes del mes d’agost, dedicat a la fotografia, del calendari ‘Temps de dones, dones en el temps’, editat per l’Organització de Dones de la Confederació Intersindical del sindicat STES.

Nascuda a meitat dels anys 60 a l’illa de Lanzarote, va estudiar a Londres i Barcelona i ja des del primer moment varen quedar molt clares, a les seues imatges, les seues referències literàries i, sobretot, els seus interessos socials. Les dones, allò femení i les relacions lèsbiques són el tema principal en el que es centres les seues fotografies. De fet, a aquestes imatges, que reflecteixen mons idealitzats, està completament absent la perspectiva masculina. Les dones són les úniques protagonistes.

Les seues obres s’han pogut veure arreu del món. A Espanya (Reina Sofía, el Musac de Lleó, el Centro Atlántico de Arte Moderno de Gran Canària, l’IVAM de València, la Universidad de Salamanca...) i a l’estranger: Centre de Fotografia de Coímbra, MOMA de Nova York, MOT Kanazawa de Japó, Casa Europea de la Fotografia a París... També ha participat a galeries i fires, entre aquestes últimes algunes molt populars, com ARCO.

Entre els premis que ha rebut destaca el guardó a la millor publicació de PhotoEspaña 2003 pel seu llibre ‘Mujeres, amor y mentiras’.

Suscríbete para seguir leyendo