Diario de Ibiza

Diario de Ibiza

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

TEMPS DE DONES, DONES EN EL TEMPS: muntadores i responsables d’efectes especials

Niké Alonso, una pionera dels efectes especials

Aquesta professional ha treballat a les produccions de directors com Álex de la Iglesia, Daniel Monzón o Alejandro Amenábar

Niké Alonso, en la il·lustració del calendari. Inés Ávalos Vílchez

Una pionera a Espanya dels efectes especials al món del cinema. Aquesta és Niké Alonso, una de les protagonistes del mes de novembre del calendari Temps de dones, dones en el temps, editat per l’Organització de Dones de la Confederació Intersindical del sindicat STES. Un mes dedicat a les dones que han destacat com a muntadores i responsables d’efectes especials.

Alonso va treballar a les primeres pel·lícules que es varen fer al país amb efectes visuals. Primer, aquesta professional va treballar per a Daiquiri Digital Pictures i més tard per a El Ranchito, expliquen les escasses referències a aquesta cap d’efectes especials que es poden trobar.

Niké Alonso, que també s’ha dedicat al cinema publicitari, ha treballat a les produccions d’alguns dels directors més reconeguts del panorama nacional. Entre ells es troben Álex de la Iglesia, Santiago Segura, Alejandro Amenábar, Daniel Monzón o Javier Fesser. En l’ampli llistat de les pel·lícules en les que ha participat es troben algunes tan conegudes com ‘Àgora’, ‘Els crims d’Oxford’, ‘Volver’, ‘Càndida’, ‘Crimen Ferpecto’, ‘800 balas’, ‘Los otros’, ‘La mala educación’, ‘Maradentro’, dos de les entregues de Torrente i les dos pel·lícules d’Isi Disi, a més de moltes altres.

A una taula rodona sobre cinema organitzada per Espacio Fundación Telefónica Niké Alonso va compartir la seua recepta per a triomfar a la seua professió: «Experiència, sacrifici i sentit comú».

Compartir el artículo

stats