Aquesta eivissenca que va néixer a Cuenca tenia clar des de petita que volia dedicar-se a l´ensenyament. Durant l´hivern estudia Magisteri de Primària a la UIB i durant les vacances dirigeix l´escola d´estiu de l´Ajuntament de Sant Antoni al col·legi Cervantes. Assegura que durant aquests mesos el més important és que els boixos s´ho passin bé, però confessa que no pot deixar de banda la seua vocació docent, de manera que fins al joc més divertit amaga, al darrera, algun ensenyament.

S´ha de tenir paciència per estar a les escoles d´estiu?

Sí, perquè cada boix és un món. Hem de tenir molta paciència i adaptar-nos a les necessitats de cadascun d´ells. Saber tractar-los de forma individualitzada.

Els boixos acaben de sortir de l´escola i hi tornen. Anau amb compte perquè no tenguin la sensació d´estar a l´escola?

És bàsic. Intentam que cada activitat i cada joc sigui educatiu. Que aprenguin, però amb jocs, de la forma més divertida possible perquè no pensin que és l´escola d´hivern.

N´hi ha cap que vagi a la mateixa?

Doncs els que van al Cervantes, venen també al Cervantes. Tenim escoles d´estiu a l´Espai Jove, Sant Rafel i Cervantes, que és on venen tots els del nucli urbà.

Això no fa que els del Cervantes es facin els amos?

Sí, una mica, però ens va molt bé perquè guien els altres, els indiquen on estan les coses.

Un boix va dir fa uns dies que s´estimava més estar aquí que amb els güelos. Em va fer pena pels güelos...

Jo crec que ho va dir perquè els güelos els tenen més tancats a casa. No els porten a la piscina ni a la platja. Aquí cada setmana anam al cinema, a la platja, a la piscina... Feim activitats i es relacionen amb els seus iguals.

Fan nous amics?

Sí, entre ells es duen genial i de seguida es fan amics.

Què és més important: Que aprenguin o que es diverteixin?

Per mi, que s´ho passin bé. Que estiguin junts i es diverteixin. Si ells van contents, els pares també ho estaran.

Estudies Magisteri de Primària. Tots els monitors estan relacionats amb l´ensenyament?

Sí, la majoria sí. O tenen magisteri o estan estudiant. També en tenim que estudien activitats físiques o esports.

Això fa que els tracteu de forma diferent a simples monitors?

En el meu cas, sí. Hi ha monitors que apliquen el que s´aprèn al curs, però jo ho enfoc més des del punt de vista de l´ensenyament, aplicant activitats de temps lliure, però amb objetius educatius.

Posa´m un exemple d´una activitat de l´escola d´estiu que sigui educativa.

Doncs l´altre dia vàrem jugar a jocs d´aigua amb globus que es tiraven els uns als altres. Hi vàrem aplicar les matemàtiques. Els donàvem operacions i si encertaven podien tirar-los als companys o xopar-se ells mateixos amb la mànega. Estaven molt motivats per encertar.

Se la tiraven més als altres o a ells mateixos?

A tots. Tots acabaven xops.

El mar, la piscina, els jocs d´aigua... fan que tenguin sensació d´estiu?

Sí, són activitats essencials. No només perquè alleugen la calor sinó perquè aprofitam perquè es diverteixin i notin que estan a l´escola d´estiu. Sense aquest component d´aigua seria com l´escola normal. Aquí, millor fora que dins, ells ho agraeixen molt.

Es porten bé?

Sí, no tenim cap problema.

A l´escola d´estiu hi ha assetjament escolar?

Sí. Anys passats hem tengut alguns casos de bullying. Els hem aturat i estam molt alerta perquè s´ha de tenir molta cura.

Si un boix pateix assetjament la resta del curs, vol anar a l´escola d´estiu?

Hem tengut casos de boixos que no volien perquè tenien por. Però a poc a poc els ajudam i s´integren molt bé. Treballen per equips i no acostumen a tenir aquest problema.

L´escola d´estiu els pot ajudar a veure que poden fer nous amics?

Sí, els ajuda molt. Relacionar-se amb altres boixos, altres formes de pensar i altres activitats, els ajuda.

Tu anaves a l´escola d´estiu?

No. Em relacionava amb altres boixos perquè tenia una cuidadora que s´enocupava d´un parell.

I a campaments?

Tampoc, de petita tampoc hi vaig anar... Bé, un cop sí. No tenc experiència personal de petita, però treballant de monitora aprens molt, sobre com enfocar l´escola i treballar amb ells, i a Magisteri també.

Sempre has volgut ser mestra?

Sí, des de petita m´han encantat els boixos, és una feina molt gratificant i cada dia els boixos me sorprenen més amb els seus pensaments i respostes.

Recordes aguna que t´hagi sorprès els darrers dies?

Que ho expliquen tot, absolutament tot. L´altre dia va venir una boixa i me va dir que havia estat amb Déu i que li havia donat una llimonada. Em vaig quedar pensant... Havia anat a missa i havia donat una almoina!

És més complicat entener-se amb els boixos o amb la resta dels monitors?

De moment no he tengut cap problema. La base principal és l´organització, que cadascú sàpiga què ha de fer. Aixì tot surt bé fins que arribi setembre.

Setembre? No acabau a l´agost? No tendran vacances?

No, només un cap de setmana, pobres. Feim una setmana extra al setembre per als pares que no tenen on deixar-los.

I tu? Tendràs vacances?

No, tampoc. Vaig acabar les classes i vaig començar a treballar de directora. Ara estaré igual que ells. Un cap de setmana de descans, i a classe.

T´escaparàs?

Crec que no. Hauré d´organitzar les classes i comprar material.