Aquest Govern amb l´elaboració del decret del TIL l´única cosa que ha conseguit és unir a tota la comunitat educativa i pràcticament a tota la ciutadania en contra del decret. Només per la manera com s´ha elaborat aquest document ja podem pensar quin caràcter té. És un decret-llei, un instrument legal que s´usa quan s´ha d´adoptar una decisió d´extrema urgència. El feia servir Hitler tres dies després d´haver guanyat unes elecciones democràticament i l´emprava també Francisco Franco.

És evident que la pretensió d´aquest decret-llei és acabar amb la immersió lingüística en català i així poc a poc desimpregnar les Illes Balears de llengua i cultura.

És curiós que el senyor president del Govern digui que és un decret avalat per les urnes, quan al seu programa electoral prometia consens i quan només l´ha votat un 27% de la ciutadania: la resta votà a altres partits o no va votar. No hi ha hagut cap diàleg ni amb els partits de l´oposició ni amb la mateixa comunitat educativa, és a dir, és un decret profundament ideològic i polític. i pedagògicament radioactiu.

No només té el rebuig de totes les formacions polítiques i tota la comunitat educativa, sinó que ara el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears s´hi ha pronunciat en contra. Per tant, el TIL no només s´ha elaborat sense diàleg, sense consens, sense acord, sinó amb el desacord fins i tot de la justícia. També és destacable que la persona encarregada de defendre aquest decret sigui una consellera que no té cap experiència en ensenyament i que només es dedica a calumniar als professors i faltar a la professió de la docència.

Essent objectius, ara mateix hi ha una igualtat en els resultats de català i castellà a les Illes. Aquest decret l´únic que provocarà és un descens del nivell de català, no produirà cap despuntament del castellà i el català.

Quan es va introduir la immersió lingüística en català, es donaren sis anys als professors perquè es formassin i poguessin tenir el nivell adequat per impartir les classes en català. Ara el senyor Bauzá ha donat al professorat quatre mesos perquè es treguin el B2 d´anglès. No hi ha professorat per impartir matèries en anglès, i encara que hi fos, els alumnes no estam preparats per rebre-les. El que volem els alumnes és trilingüisme, però no així. Volem que s´implanti l´anglès a les escoles des de petitons i així anar-nos impregnant d´aquesta llengua i així, en arribar a l´ensenyament secundari, poder rebre les classes d´Història i Filosofia, per exemple, en anglès. És a dir, demanam temps, paciència i que s´implanti d´una manera progressiva des de primària.

Només necessitam que el Govern es vulgui asseure amb tots els sectors implicats i elaborar una normativa educativa consensuada amb tothom i que no es canviï cada vegada que el color polític de les institucions canvia. Diàleg i consens és el que es necessita per garantir l´èxit d´una reforma educativa o d´un decret que afecta a l´ensenyament. No volem més mostres de despotisme per part de la consellera i el cap de Govern.

Per tots aquests motius, la vaga indefinida de professorat està triomfant. Es mereixen que els seguim animant, perquè estan lluitant pel nostre futur. Trilingüisme, diàleg, consens, acord i un pacte per l´educació són garantia d´estabilitat educativa i per tant d´acabar amb el fracàs escolar.