Abans de l´arribada a Eivissa de Pedro Cañestro, als inicis dels Seixanta, les voluntarioses però excel·lents representacions del grup Ebusus –sempre recordarem la figura i presència d´Alejandro Villangómez– eren l´única forma de poder gaudir d´el teatre. Llavors arribà, amb tota la companyia, l´amic ara premiat a la ciutat de Palma. La cosa començava a cambiar. Instal·là una espècie de teatre ambulant de fusta i poca cosa més sobre la llavors desèrtica zona d´es Pratet. Obres populars dirigides a una comunitat poc afecta, per raons fàcils d´entendre, al fenomen del teatre: melodrames d´alt contingut escènic, peces d´humor directe i efectiu, els vodevils que podia permetre la censura d´aquells anys... En definitiva, l´ànima i l´esperit del teatre amb la seva totalitat, sempre sota la direcció i coordinació d´actors d´un Pedro Cañestro que, amb els pocs mitjans de que disposava, feia surar amb voluntat, tenacitat i esforç l´art de Talía en unes condicions i una situació escassament favorable a les representacions teatrals.

Després arribà la creació del Grupo de Teatro Experimental de Artes y Oficios. Teatre estable, promoció de noves generacions que s´incorporaven a la companyia, tria d´autors de prestigi, alguns d´ells de renovació escènica amb nous llenguatges, diferents formes i maneres d´entendre el teatre, Alejando Casona, García Lorca, Albert Camus... Tota una aproximació a un teatre modern i contemporani. Ara ha rebut el premi Escènica d´Honor, 2011.

Molts anys i bons, mestre. I una abraçada.