Joan Carles PALERM / President del GEN-GOB Eivissa 

Macroport, no; Patrimoni de la Humanitat, sí

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

El nerviosisme dels polítics sol ser el millor indicador de la seua desesperació. Algun d´ells ha demostrat en els darrers dies que, davant la manca d´arguments per defensar el macroport d´Eivissa, només sap acudir a les desqualificacions i a les crítiques estèrils. Òbviament, aquest tipus de comportament delata la debilitat dels seus plantejaments i dóna la raó als que hem denunciat les greus conseqüències que tendrà la seua actuació.
El GEN-GOB Eivissa, igual que altres col·lectius, sempre ha declarat quin és el seu objectiu sobre el macroport que promou l´Autoritat Portuària de les Balears amb la penosa complicitat de l´Ajuntament d´Eivissa, el Govern balear i el Consell Insular: impedir l´execució del projecte actualment adjudicat, canviar-lo per un altra més respectuós amb l´entorn i preservar el Patrimoni de la Humanitat. Els bens reconeguts per la Unesco seran els principals afectats per l´actuació de l´Autoritat Portuària, que posa en perill un títol internacional molt preuat i que és motiu d´orgull per part de tots els eivissencs. Una amenaça tan seriosa contra el Patrimoni de la Humanitat no es pot tolerar de cap manera per part de la nostra societat. No podem consentir, senzillament, que un projecte urbanístic desafortunat (un més dels que van esguerrant Eivissa) faci perillar aquest guardó.
El sol fet que l´Ajuntament d´Eivissa i les altres institucions ocultassin a la Unesco l´existència d´aquest projecte pel port, vulnerant així l´obligació que tenen d´informar sobre aquest tipus d´actuacions a l´esmentat organisme, ja demostra que alguna cosa no s´està fent bé, i que en són plenament conscients. De moment, l´incorrecte comportament institucional ja ha comportat que la Unesco, en la seua anterior reunió mundial, fes un informe tirant les orelles als nostres polítics. Senyal que no actuaven com tocava.
El macroport d´Eivissa, igual que fa poc les autovies, és un projecte desmesurat i totalment fora d´escala, no s´ajusta a les necessitats i ni tant sols serà operatiu. No solucionarà el problema i, a més a més, en crearà de nous. No només destruirà la praderia de posidònia de la badia d´Eivissa i danyarà greument les des Freus a causa del vessament de tones i tones de fangs procedents del dragat, sinó que també es menjarà muntanyes senceres a causa de la pedra que s´extraurà de les ja enormes pedreres de la nostra illa. També acabarà sent inevitable obrir una nova carretera per enmig de ses Feixes de Talamanca, tot i que ara això es negui, igual que es negava que es construïssin mai les plataformes ara previstes. Tampoc l´Autoritat Portuària, tot i que estava obligada a fer-ho, ha volgut raonar i argumentar per què desestimen les altres alternatives de reforma del port previstes en els seus treballs preliminars. En els seus documents sempre ha anat directament a defensar una de les alternatives, en concret la pitjor, renunciat a estudiar les altres, menys impactants, que mai han estat analitzades en detall, només descartades sense més explicació.
Davant tota aquesta situació, i davant l´autisme de les institucions illenques, que anava a desembocar en un atemptat contra el nostre entorn, l´única forma d´aturar el desastre era acudir a la Unesco, per tal que aquest organisme, que abans d´atorgar la declaració de Patrimoni de la Humanitat ja havia mostrat la seua preocupació davant un projecte d´ampliació del port amb menys de la meitat d´impacte que l´actual, obligui, en un exercici de coherència, a respectar aquells elements que en el seu dia va distingir, i que cap macroport han d´alterar.
No diu res en favor de l´Autoritat Portuària i els seus dòcils aliats eivissencs el fet que adjudicàs el projecte amb traïdoria, una vegada que la Unesco ja havia demanat que s´aturàs el procés per poder fer una inspecció i determinar el futur d´aquest projecte. Una vegada més, les institucions han actuat com aquells delinqüents que, agafats in fraganti, intenten salvar la pell com podem, encara que sigui d´una manera patètica a ulls de tothom i posant en perill les coses més valuoses per a la societat.
Igual que feia abans el PP, les institucions de l´esquerra estan disposades a seguir la trajectòria de destrucció ambiental i patrimonial de la nostra illa, fins al punt de malbaratar 90 milions d´euros en un projecte que, com s´ha demostrat, podria costar 3 vegades menys i causar un mínim d´impacte. Fins i tot, així seria també més operatiu. No s´entén que, justament, s´hagi triat l´opció més cara, més impactant i menys operativa. Per què?

COMPARTIR
 
últimos vídeos en diariodeibiza.es
BLOG
Blog de La miranda
  Encuestas de actualidad
¿Qué opinas de la sanidad pública en las Pitiusas?
  La sanidad funciona de forma óptima.
  El servicio funciona bien, pero se podría mejorar notablemente.
  Es desastrosa y debe ser mejorada con urgencia.
Votar »
 
RESULTADOS ACTUALES
La sanidad funciona de forma óptima. 3%
El servicio funciona bien, pero se podría mejorar notablemente. 23%
Es desastrosa y debe ser mejorada con urgencia. 74%
 
Ver más encuestas »
  CONÓZCANOS:  CONTACTO |  DIARIO DE IBIZA |  LOCALIZACIÓN     PUBLICIDAD:  TARIFAS |  CONTRATAR  
diariodeibiza.es es un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa de diariodeibiza.es. Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.
Los comentarios que se dirijan a diariodeibiza.es serán respetuosas con las personas y las instituciones. Diariodeibiza.es se reserva el derecho a publicarlos o resumirlos cuando se considere oportuno.
Con la colaboración de:

 


  Aviso legal
  
Otros medios del grupo Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes